fredag 8 november 2013

3 frågor

Det finns så mycket man inte vet. Miljontals av frågetecken. Och grejen är den att det är också så mycket vi bara inte kan veta eller aldrig kommer att få svar på...
    Om ni fick chansen att fråga tre frågor och ni skulle få det sanningsenliga svaret på alla tre, vad skulle ni fråga??
    Jag tror jag skulle fråga: "Vad händer när man dör?" för det är något jag alltid bara velat veta. Och oavsett vad jag får för svar så kommer det ju inte direkt göra mig olyckligare. En fråga som "Kommer jag leva ett långt och lyckligt liv?" är ju lite mer känslig liksom. Om jag skulle få svaret "Nej" så skulle jag typ bryta ihop och bara oroa mig för att det ska ta slut när som helst.
    Kanske skulle jag fråga om jag var älskad på riktigt. För det är också något jag bara verkligen vill veta. Jag menar, man har ju sina föräldrar och vänner och liksom, kan man någonsin vara säker på att de älskar en på riktigt?
    Nu tror ju jag i och för sig att man familj och mina vänner älskar mig, så det skulle nog vara mer en säkerhet att verkligen ha det bekräftat. Skulle dock var ganska jobbigt om man fick ett nej på den frågan.
    Jag vet inte vad min sista fråga skulle vara. Om det var möjligt skulle jag nog spara den och använda den senare - när jag verkligen behöver den liksom.
    Vad skulle ni fråga?

Kram
Kimberl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar