söndag 19 juni 2016

Livet som 18

Så okej. Det har gått ett år. Ett helt förbaskat år sedan jag bloggade sist. Så vad har hänt sedan dess?
     Ärligt talat, inte jättemycket. Jag går fortfarande i skolan och stressar alldeles förmycket över inlämningar och uppgifter, samtidigt som jag inte alltid riktigt har orken att bry mig lika mycket som jag kanske borde - även om det låter jättemotsägelsefullt. Jag sover fortfarande förlite, och spenderar en hel del tid åt att fundera över världen.
     Men, vad är nytt dåra?
     Jag är 18, vilket faktiskt är både en större förändring än jag hade förväntat mig och samtidigt inte en alls särskilt stor förändring. Det innebär dock att jag får ringa till banken själv nu. Och läkaren. Och tandläkaren. Tror påriktigt att detta än så länge är det jobbigaste med att vara 18, att man måste ringa massor av främmande människor så fort man måste boka något/ha hjälp med något/eller av annan jobbig anledning måste kontakta någon och det inte går att maila. Att bli 18 innebar också att jag fick skriva in min uppgifter hos försvaret (eller något) ifall allmän värnplikt skulle införas igen, om det blev typ krig (hjälp). Och att jag måste betala om jag glömmer att lämna tillbaka böcker till biblioteket i tid. Känner på mig att detta kan bli ett allvarligt problem i längden även om jag lyckats klara mig hittills.
     Snart kommer jag väl få brev hem om pensionen också eller något. Det är så kul att vara vuxen.
     Dessutom har jag fått ett extrajobb, åtminstone nu över sommaren och kanske även i höst. Det går sådär. Jag hänger inte riktigt med i tempot och gör fel typ hela tiden. Men samtidigt får jag betalt för det, så jag kan leva med det.

Ha det gott!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar