måndag 19 augusti 2013

Deprimerande liv

Jag insåg just att om typ 1 timme kommer jag gå och lägga mig. Sen kommer jag att gå upp, och sen kommer jag gå i skolan, komma hem, göra samma meningslösa saker som jag gjort idag hemma + mer plugg. Sen kommer jag gå och lägga mig igen och allt kommer börja om.
    Tanken är så sjukt deprimerande. Shit alltså.
    Är det såhär mitt liv ska se ut i ett år? Jag känner för att sätta mig ner på golvet och börja lipa. Kanske beror min svacka också på att det är skolstart och jag inte vill tillbaka till skolan, men ändå. Fatta vad tråkigt mitt liv är. Visst det finns undantag och jag vill gärna säga att jag älskar mitt liv, och för det mesta gör jag det. Men ibland inser jag hur meningslöst det verkar och hur tråkigt. Det bara går runt runt runt.
    Och samtidigt som jag inte vill fortsätta i samma gamla hjulspår så är jag lite rädd för att lämna tryggheten i det välbekanta. Jag tror att de flesta av oss är det, rädda att lämna det välbekanta alltså och gå ut i det okända. Det är därför man så lätt fastnar, utan att våga ta chansen med nya möjligheter. Och jag vill inte vara en sådan som är fast, men kanske är jag verkligen en sån person som är för rädd för att ensam kravla sig ut i det okändas mörker.
    Men att veta vad man vill och inte vill är ju åtminstone första steget på vägen. Eller hur.

Aja nu babblar jag bara. Kan typ seriöst inte tänka nu. Den här skoldagen var typ i tre timmar och jag är helt slut. Det här året kommer suga.
 
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar