lördag 5 oktober 2013

Vilken person ser främlingarna?

Tja. vet att det var en evighet sedan jag bloggade. Igen. Shit måste verkligen bli bättre på det här.
    Jag kommer liksom in i mina bloggsvackor. Ibland gör jag inget annat än att blogga och det blir skirbra inlägg. Sen så kan det gå flera dager mellan inläggen och ingenting jag skriver verkar vettigt och allt blir bara fel.

Ja idag var jag inne i stan och såg på bio med Alva och Lovisa. Vi såg familjetrippen (we are the millers) Riktigt bra film, kan verkligen rekommendera den.

Aja, efter att vi sett filmen så satte vi oss i alla fall ner och fikade. Och medan vi satt där i cafét fullt av pratande människor så kom jag att tänka på en sak...
     (*trumvirvell*...)
    Okej, jag kom inte till någon jätte insikt direkt, men tänk på alla människor omkring er. Alla främlingar som bara finns där. Som ni sitter bredvid på bussen eller fiket, som ni passerar på gatan eller står bakom i kön i mataffären.
    Jag undrar hur de ser en. Undra vad de tänker.
    Jag menar, de får ta del av små fragment av ditt liv. Får höra delar av konversationer kanske, eller ser dig skratta tillsammans med din bästa vän. Kanske ser de dig gräla med din mamma eller hur du håller hand med din pojkvän/flickvän.
    De får ta del av en lite, lite del av ditt liv, av din historia, av dig. Undrar vad de tänker om det, om personen de ser. Och undrar om det de tänker kommer i närheten av sanningen.
    Undrar vilka intryck vi gör på människor och undrar och det gör någon skillnad. Om det spelar någon roll.

Hoppas ni allihopp har haft en bra lördag och hoppas det snart kommer ett till insiktsfullt inlägg

Ha det gött
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar