måndag 21 april 2014

Dålig kamera + Värdelös disktrasa = jag som försöker plugga

Hej på er! Jag tror att just eftersom jag inte bloggat på så länge så har jag liksom massor av inspiration och energi på lager nu liksom. Det är därför jag e så aktiv! Men det var inte det jag ville snacka med er om.
      Igår träffades ju jag och några kompisar och var vakna i princip hela natten. Eller inte alla och 'hela natten', för beror ju på vad man räknar som natt. Jag kan säga så mycket som att det var ljust (nästan dagsljus) när jag somnade så det var nästan så det gått över i morgon. Men återigen det beror ju på när man drar gränsen och definierar en tid som morgon. Men aja. Och jag vet inte varför, men varje gång man är uppe sådär sent så man vänder på hela jäkla dygnet - då spelar det ingen roll hur mycket man sover efteråt. Man är ändå trött hela den tid som återstår av nästa dag. Alltid. Jag fattar inte varför. Antar att det har med rutiner att göra. Kroppen vänjer sig liksom vid en sak, vid vissa tider och ruckar man på dem så blir liksom allt fel.
      Jag kanske borde peta in en mening och säga: Jag är väldigt trött just nu. (wow ni kunde verkligen inte gissa, va?) Jag är som en kamera som inte kan få in fokus. Jag kan inte koncentrera mig när jag är trött. Och nu har jag tappat tråden helt. I alla fall borde jag plugga just nu (ni vet, jag failar ju i Franska och fattar inte NO alls - det har framgått ganska tydligt i mina tidigare inlägg) men det känns bara inte som om någonting går in. Jag är inte direkt en svamp som suger i mig all kunskap ljust nu. Verkligen inte.
      Ni vet när man ska torka vatten med en helt snusstor disktrasa och den liksom inte riktigt får upp vattnet. (En disktrasa får upp vattnet bäst om den är lite fuktig. Inte torr, inte genomblöt - jag vet.) Det är jag just nu. Jag är en snusstor och värdelös disktrasa som inte tar in kunskapen.
      Wow. Jag sitter här och jämför mig själv med en gammal disktrasa. Tror det är dags för mig att avsluta det här. Åh vad trött jag är.

Godnatt - Nej Godeftermiddag menar jag
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar