lördag 27 oktober 2012

Vem jag tror är A (PLL)

Hej, det var ett bra tag sedan jag bloggade nu. Men jag har i alla fall följt serien Pretty little liars, och jag tänkte skriva ner min teori om vem som e A. Ni som inte sätt hela serien, läs inte, det avslöjar nämligen saker som händer, ända fram till det senaste avsnittet. (jag vet att det är långt, men det är förhoppningsvis värt det <3 )


Vem jag tror är A (om du inte har sätt hela serien, läs inte!)
(Jag måste bara först säga, att jag inte kommit på alla teorier om Aria själv. vissa har jag läst på nätet eller sät på Youtube)

Aria: Aria är för mig väldigt mistänkt. Till att börja med, varför är det hon som gör ”Ssshhy” grejen i intror?(om du inte förstår, se bild nedan) Har hon en hemlighet som är större en de andra tjejernas?
    Det sades ju också att A skulle vara utklädd till Black swan i maskeraden i UnmAsked (seson 2) Aria bar en ”Black swan” klänning. (Se bild)
    Hon är även den ända som blir un masked och avsnittet heter ju UnmAsked. Finns det ett samband?? 
    Mona har även kallat Aria ”Big A” kan det betyda något? (se bild + twitter inlägg nedan)
    Aria har också antytt att man inbland måste ljuga för sina vänner, och alla de andra tjejerna håller med om att Aria är den som ljuger bäst.
    Aria har häller aldrig träffat Ali i en dröm, vilket alla de andra tjejerna har gjort. Fast var det verkligen en dröm? (kommer till det senare)
    Det finns även andra saker som tyder på att Aria är A. Hon har t.ex aldrig blivit skadad av A fysiskt, eller nästan dödad. Emily - salvan. Hanna - överkörd av bilden. Spencer - fast i bilen med Mona, och nästan dödad av Ian (fast då blev hon ju räddad av A. Kan det ha varit Aria, som inte ville att Spencer skulle dö?). Hennes relation med Ezra är även den ända av de fyra tjejernas som inte blivit förstörd av A. Tvärt om, A har en gång räddat den. Kommer ni ihåg det? När Noel hotade Ezra?
    Och mins ni i sista avsnittet? Halloween specialen? I slutet ser man ju i en flash-back att Arias pappa pratar med Ali, samma kväll som hon dör. Kanske är han mer inblandad än vi tror, och Aria blir arg, inte för att hon tror för att han är oskyldig, utan för att han faktiskt är inblandad och hon inte vill att de ska få reda på det...Kanske är hon bara med i A-TEAM:et för att skydda hennes pappa? Vem vet...
    Men en sak får mig att tänka om. I Halloween specialen (i Season 3) så hamnar ju Aria i en trälåda med den döde Garett. Om hon var med i A-TEAM:et skulle hon väll knappast frivilligt lägga sig i en låda med en död man som planeras att slänga av tåget? Fast jag tycker dock att det var något misstänkt med den där av-slägningen. Visst, när A hörde att tjejerna kom, lämnade de lådan och stack, men allt som hade behövt för att då den över kanten hade varit en liten knuff till. Varför inte bara knuffa liksom? Då hade de ju blivit av med liket och en av de fyra tjejerna (Aria) men kanske ville A att de skulle hitta lådan och tro att det var meningen att den skulle kastas ut från tåget...
    För mig är Aria i alla fall väldigt misstänkt....

Toby: Jag tror inte att Toby är ond. Jag tror dock att han är med i A - TEAM:et. Varför han är med vet jag inte riktigt, men jag tror att det är för att typ rädda Spencer eller något. Vad det än är, så tror jag inte att han vill skada tjejerna. Inte alla i alla fall. Och jag tror att han verkligen tycker om spencer, och inte vill göra henne illa. 

Ezra: Jag har aldrig gillar honom. Jag vet inte riktigt, men det är bara något skumt med honom. Jag litar inte på honom. Jag tror att han är mer inblandad än vad man tror.

Alison (Tvilling teorin): jag tror på tvilling teoring, (den om att Alison skulle haft en galen tvilling som ingen visste om och att det var hon som lärde känna tjejerna och sen dog), men det finns så många brister. Som t.ex, skulle inte hennes familj - Jeson - veta om att Alison fortfarande var i liv då, eller åtminstonde hennes tvillingsyster. Och om det var hennes tvillingsyster som blev vän med Aria, Spencer, Emily och Hanna, varför skulle Alison i sådanafall vilja hämnas? Plus att ett DNA test på kroppen skulle ju visat att det inte var Alison som var död. Det verkar bara inte riktigt som om det stämmer. Men jag tror ändå på den teorin. På sätt och vis. Och jag tror inte att A är ensam. Så även om Ali skulle vara ledaren så tror jag att det finns många fler A.
    (Jag måste bara tilläga att jag inte kan allt om tvilling teorin, eller är säker på allt, så jag kan ha fel om den)

A-TEAM teorin. Det finns en teori om att A-TEAM är första bokstaven på alla som är A. 

Det här är dem jag tror är med:

A - Alison?
T - Toby
E - Ezra?
A - Aria?
M - Mona

(Varför? Se ovan)

Jason: Jag vet inte om Jason är med i A-TEME:et eller är A, men jag tror deffenitift att han vet mer än han berättar. Och om Tvillingteorin stämmer så måste han vara inblandad. Jag tror att Jason är inblandad, men jag tror inte att han vill skada tjejerna. Men man vet ju aldrig...


"Ssshhyy" saken i intror.


Vad betyder det där?? Är Big a A? Och varför kallade mona Aria det?
(Marlene King är författaren)

Varför skrev hon det sista A:et annorlunda? Kan det vara en ledtråd?

Kram!!

p.s Vem tror du är A?? Kommentera

26 kommentarer:

  1. ÅH, gud vilket bra inlägg! Du är så smart!!! /Lovisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, det mästa har jag läst om eller liknande innan. Så smart är jag inte ;) <3

      Radera
    2. Hej!
      Kommer du ihåg när A skulle snurra flaskan mellan Aria,Hanna,Spencer och Emily?
      När A hade snurrat flaskan kom flaskan på Aria men han ändrade flaskans riktning åt Spencer...
      //Saga<3 :)

      Radera
    3. Jo nu när du säger det känns det bekant :) haha där har vi ännu en sak som pekar på Aria <3

      Kram!

      Radera
    4. tror inte det ria för hon var in dn svarta svnen mellissa var

      Radera
  2. Håller med Lovisa! Jätte bra och smart inlägg!! (Men Lovisa du borde inte läsa detta!!!!)

    SvaraRadera
  3. Jag fick en teori om att pengarna Aria hittade skulle kunna vara Hannas, eftersom de snoddes så mycket av hennes mammas pengar.

    Men vrf skulle Aria vara så förvånad av att han hade dem? De är ju i samma team, och Aria tog ju hem tjejerna till Ezras lägenhet, vrf gjorde hon de om han e me i A-teamet och de kanske kan finnas ngt att hitta i den lägenheten?

    Och A tog ju nyckeln till Ezras lägenhet precis efter att Aria lämnat Ezra, vrf skulle ngn göra det om de bara kunde fråga Ezra om nyckel, eller fråga honom om att få hans diplom?

    //Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. För det första, A kanske tog nyckeln av någon annan anledning och Ezra faktiskt gav bort deplomet. Och varför skulle Aria inte ta med tjejerna till Ezras lägenhet? Vad finns det att hitta? Hon vill ju inte verka mistänksam genom att inte ta med dem.

      Det första du skrev, visst det var smart, men var det inte mer pengar en de pengar som Hannas mamma tog?
      En annan sak när det gäller pengarna, Hanna hittade ju en del av dem inne på toaletten EFTER att Aria hade sagt till henne att gå till toan och typ tvätta sig.
      Jag personligen undrar om pengarna inte kom från Jason. Mins du att han skulle skriva ut en tjeck om någon berättade något (jag mins in vad) på massor av pengar. Och sen ett tag efter har Ezra plötsligt MASSOR av pengar. Sammanträffande???? Tror inte det...

      hahaha hoppas du fattar :) <3

      Radera
  4. tviling?! har Ali en tvilling, är hon och hennes syster som är med i spökhistorien???

    // Anonym

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha alltså, ingenting e säkert, men det finns en teori om att Ali har en tvilling och att det då är hon och hennes syster som spökhistorien handlar om <3

      Kram!!

      Radera
  5. Det har jag inte tänkt på men det är ju faktiskt rimligt att det är hon!!

    SvaraRadera
  6. Men Aria har ju faktiskt haft en "dröm" om Ali, då när hon var sjuk, eller blev typ drogad av Meridith.. I säsong 3


    ///Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag vet, det hände efter att jag hade skrivit det här inlägget (det är inte så uppdaterat haha).så aa, du har rätt aria har ju faktiskt fått besök av Ali i en dröm.

      Kram!!!

      Radera
  7. jag har en teori. i böckerna dödade ju alison hennes tvilling. o serien kanske är fortsättningen på boken. dom kanske tror att det är alison som dog fast de igentligen va henes tvilling o då tar ali chansen o försvinner. Jag vet, eller är ganska säker på vem som är red coat. har även massa andra avslöjanden. har du kik eller något? heter -swfangirl där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter intressant!!! Aa har kik, hör av mig :)

      Kram
      Kimberly

      Radera
  8. jätte bra teori ;)

    SvaraRadera
  9. jag tro att aria är A, jag älskar AriA ,,,,,, Satt jag hoppas att det inte e hon . Men allt tyder nästan på att det är AriA ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Det här kan låta konstigt men Spencer eller emelie kan också vara inblandad, jag litar bara på hanna igentligen, Spencer var ju borta i första avsnittet i pll, när alison var borta, och emelie har jätte många tröjor med ett A på om man tittar noga ,men jag vet inte........

    jag älskar det du har skrivit det var jätte bra gjort,,,,,

    men en sak var facktis inte sant aria har facktis träffat alison i en dröm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack så mycket <3 Misstänker också aria, speciellt nu när man fått reda på att Ezra också är inblandad, men egentligen har jag ingen aning längre.
      Intressant det där om Emelie och Spencer måste börja hålla koll på dem nu.
      Och jag vet att Aria träffade Ali i en dröm, men hon gjorde det efter att jag skrev det här inlägget, och jag har bara inte orkat ändra :)

      Kram!

      Radera
  10. Smart skrivet! Men Aria har mött Ali i en "dröm" när hon var sjuk och det var Wilden och Melissa (mest Wilden) som drogade henne och låste in henne i en låda m.m. Inte A om nt Wilden är A???

    Kram<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack :) Och jag vet, men inlägget skrevs innan jag fick reda på något av det
      Kram!!

      Radera
  11. Natten Ali försvann hade hon rakt hår i graven lockigt???

    SvaraRadera
  12. När Ali försvann från ladan säsong 1 avsnitt 1 så hade hon lockigt hår men i garven rakt eller tvärt om kan det vart corutry i ladan eller garven
    Country är alias syrra tvilling

    SvaraRadera
  13. Jag trodde också att det var Aria först men Marlene King skrev att det var sju bokstäver i namnet.......

    SvaraRadera