onsdag 3 juni 2015

He will make the face of heaven so fine


“When he shall die,
Take him and cut him out in little stars,
And he will make the face of heaven so fine
That all the world will be in love with night
And pay no worship to the garish sun.”

- William Shakespeare, Romeo and Juliet 
Jag är en cheesy romantiker och besatt av citat vilket av någon anledning känns väldigt ovanligt i vår generation. Men jag gör vad jag kan för att bidra till att breddad den generella kulturella kunskapen. Genom att citerar Shakespeare. Japp. Om jag nu ens kan göra det. Ärligt så var det här bara ett fint citat jag hörde i en film - läser inte mycket Shakespeare (vet vilken besvikelse). Men önskar nästan att jag kunde göra det, han verkar ha varit en man som bara på otroligt många känslor och han målade världen i ett brett spektrum av färger. Kanske ska leta upp mer av honom.
       Det är ett fint citat i alla fall. Vi kanske kan nöja oss med det.

Kram
Kimberly

2 kommentarer:

  1. Haha "fina citat" är väl typ det folk i vår ålder lever för? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo i för sig det är nog sant, beror på vilken grupp i vår ålder man kollar på, men borde kanske sagt litteratur istället <3

      Radera