lördag 6 juni 2015

Aldrig Bara Ord

Hej på er! Som ni kanske vet är jag en total boknörd! Jag älskar att läsa böcker, jag älskar att citera böcker, jag älskar att prata om böcker och jag älskar att blogga om böcker - därför har jag nu startat en bokblogg: aldrigbaraord.blogspot.se. Så älskar ni också böcker så titta in så kan vi glädjas över magin i litteratur. Om ni inte älskar böcker...jadu, då kan ni alltid titta in i alla fall, men annars kommer jag ju fortsätta blogga på här så ni blir inte av med mig för det!! Men slå gärna ett getöga som sagt (Gud vilket fult utryck det där är på fullaste allvar - men kan inte göra annat än älska det bara lite ändå. Det finns någon typ av charm över fula konstiga uttryck som kom till i en annan tid. De är udda och konstiga och lite charmiga. Så jag försöker använda mig av dem ändå ibland. Bara för att.)

Jag kände också såhär: Jag vet inte om det är någon annan än jag som finner namnet Aldrig Bara Ord lite udda? Man är fri att tolka det som man vill men såhär tänkte jag när jag valde det: 1) flera andra domännamn var redan upptagna 2) Böcker är aldrig bara ord. De kanske är uppbyggda av bokstäver och punkter och mellanslag som bildar ord och meningar - men  de är inte enbart vad de består av. Böcker är känslor, de är äventyr, resor, perspektiv, erfarenheter, vänskaper. De är fyllda av liv, av alla dessa fantastiska saker som ord är med och skapar - men böcker är aldrig bara de orden. De är alltid mer - så mycket mer. (Och ja, det svider lite att erkänna det, men till och med dåliga böcker är inte bara ord).

Så kolla in min bokblogg och ha det toppen!
Kram
Kimberly


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar