tisdag 21 juni 2016

Svårt att skriva och sommarlycka

Problemet med varför jag inte bloggat på typ ett år (minus de två senaste dagarna) tror jag inte är för att jag inte vill, utan för att jag inte har något att skriva om. Och det känna som om det alltid är mitt problem när det kommer till att skriva något - jag har inga idéer.
     Kan det vara möjligt att jag använt upp alla ämnen redan? Att alla åsikter och tankar som vill ut har tagit slut?
     Nej, nej det kan de inte för jag känner att de fortfarande finns där någonstans. Jag vet bara inte riktigt var, och hur jag ska locka ut dem när jag behöver dem. Dessutom vet jag inte hur jag ska bli bättre på det heller.
     Det är svårt det här, med att skriva saker och ting.

Appropå något helt annat så är det sommar nu. Och jag älskar det. Jag sitter för tillfället ute och skriver det här, på vår veranda rakt under vår syren medan lite fåglar kvittrar i bakgrunden. Jag skulle gärna skriva att solen också skinner, men tyvärr gick den alldeles nyss i moln bakom en stor jäkla gigantiskt moln som nära på täcker hela himlen, så det ser inte ljust ut. Men det var sol, för en liten stund sedan och jag älskar det. Jag vet inet riktigt, men av någon anledning känner jag mig så fri på sommaren eftersom man kan vara ute hela tiden. Världen känns större då, öppnare när man inte fryser häcken av sig så fort man klivit utanför ytterdörren, och det finns något fint i det.
     Dock påstår ju jag alltid att hösten är min favoritårstid, så det är ju lite motsägelsefullt. Men man kan vara ute då med. Man behöver kanske bara en halsduk å lite filtar. Men annars är det lugnt.
     Åh, ett annat plus med sommaren är JORDGUBBAR!
     Alltså, som jag har saknat jordgubbar sedan typ i september (eller när de nu slutar säljas i stånd längst vägen) och nu är de tillbaka! Ska äta så jäkla mycket jordgubbar i sommar. Man måste ju passa på liksom, för snart kommer vi väll börja skolan igen och alla försäljare kommer packa ihop sina stånd och jordgubbarna kommer bli svindyra igen och behöva fraktas hem från typ Spanien och ändå kommer de bara smaka jord å vatten. Vilket inte är särskilt ekonomiskt. Eller miljösmart. Och så får vi vänta hela vägen tills juni igen.
     Men nu ska vi inte vara pessimistiska. Sommaren har ju faktiskt bara börjat än så länge.

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar