tisdag 8 augusti 2017

Det här med att allt tolkas

Vet ni jag har en ny plan för att börja blogga igen.

Jag ska bara tvinga mig själv att sitta ner framför datorn och skriva. Och sen får vi se vad det blir av det hela, vad som kommer ut.

Jag vet inte, det känns som om jag drar mig för att skriva någonting alls dessa dagar. Dels för att jag har ca noll insperation men också för att allt man skriver som läses av någon annan tolkas ju också. Bara för att jag säger något, betyder det inte att alla hör samma sak som jag säger. Bara för att jag skriver något betyder det inte att det uppfattas på samma sätt av alla som läser det, som det var menat när jag skrev det. Det sker alltid något där. När informationen går från en person till en annan, och just det har alltid skrämt mig lite. För tänk om folk missuppfattar det jag skriver, eller inte förstår det, eller inte gillar det.

En del av mig tänker att, va fan, då kan de väll dra till någon annan internetsida då, det är ju inte som om det är någon brist på andra ställen att hänga på på internet direkt.

Men samtidigt, lite läskigt är det ju. För, jag menar, vi vill ju bli omtyckta, visst vill vi?

Sen så är det ju typ bara två pers som läser min blogg, så förstår att det inte är en jättestor grej. Men, varje gång jag klickar på den lilla "publicera"-knappen när jag skrivit ett inlägg så skickas ändå mina ord ut i det stora oändliga universum som är internet, och sen finns de där. Finns där för alla att komma åt, och läsa, och tycka och tänka precis vad de vill om. Då måste jag stå för dem, oavsett om det bara är två personer som läser dem - och det är alltid lite lite läskigt. För tänk om folk läser något annat än det jag menade att skriva, då måste jag fortfarande stå för det. För det är mina ord.

Wow, det här blev betydligt djupare än jag trodde. Den här "tvinga mig själv att sitta ner framför datorn och skriva" det kanske funkar ändå. Håll tummarna för mig.

Godnatt mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar