söndag 6 maj 2012

Jaha och så gick det...(& "I morgon när kriget kom")

...med att vara mer aktiv -.-

Nejmen aa...haha vet verkligen inte vad jag ska skriva. Har precis börjar läsa en ny serie som typ heter "I morgon när kriget kom." det är helt jävla otrolig och från freda kväll tills nu har jag redan plöjt igenom en och en tredjedels bok.
Tipsar verkligen om den serien  till alla, den handlar om (sju) åtta ungdommar som åker ut och kampar och när de kommer tillbaks så är alla människor borta. Det visar sig att deras land har blivit invaderat och att alla människor i staden hålls fågna. Tillsammans försöker det överleva i ett invaderat och för alltid förändrat australien, samtidigt som de försöker hjälpa de tillfångatagna människorna, och kämpa mot soldaterna. Men kampen för överlevnad är svårt och riskfylld.

Serien är verkligen jätte bra, spännande sorlig och aningen romantisk. Den handlar om vänskap, sammarbete, överlevnad och vad som egentligen är rätt och fel.
Dock så kan böckerna var lite svåra att få tag på, de är sju stycken och den första kom ut för omkring 16år sedan, och de säljs nästan inte längre, bara de sista tre går att köpa. Så om ni vill läsa dem så är er största chans nog bibliotek och i vissa fall kanske loppisar.

Jag hade av en slump den första hemma, och skulle nog aldrig börjat läsa den om inte en kompis tipsat om serien, och den andra snubblade jag över på en loppis. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska få tag i de andra...


Första boken

Hela serien

Den har också gjorts som film, så här är filmtrailen:


Kram <3

p.s Jag vet att det blev ett jätte långt inlägg igen ;) <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar