söndag 19 april 2015

Amor Vincit Omnia

Hur mår ni kära läsare? Klockan är nu 00:05 - alltså har klockan precis slagit över till söndag. Och redan är min söndagsångest igång. Gud det är verkligen något med småtimmarna som gör en känslosam - sen huruvida midnatt kan kallas "småtimmarna" är ju diskutabelt men jaja. Finns viktigare saker att ägna tankarna åt.

Jag har något av en filosofi jag lever efter: Amor Vincit Omnia - Kärlek övervinner allt. Kanske är det lite naivt - och jag får väl erkänna att jag är lite naiv. Men jag tror på det. Att kärlek är det viktigaste vi har och att vi med det kan ta oss igenom vad som helst.
        Jag är inte religös. Jag tror inte på någon Gud. Men på något sätt kan man kanske säga att kärlek är min högre makt. Vad som ger mig tilltro och mening. Jag litar på att kärlek faktiskt kan övervinna allt och det känns bra att veta. Det ger mig en trygghet på samma sätt som jag tror många religioner och andra sätt att tro ofta skapar säkerhet. Kärlek är vad jag sätter mitt hopp till.

Okej nu håller jag på att somna sittandes (okej halvligger faktiskt så det är väl lite fusk). Där antar jag att min söndagsångest tog en liten paus i alla fall. Ledsen att det blev ett kort inlägg men måste nog sova nu. Tar mitt eget råd från inlägget innan (inte ofta det händer)

Kärlek till er mina vänner!
Amor Vincit Omnia
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar