tisdag 5 maj 2015

Få inte människorna omkring dig att känna sig små

Jag borde så redan sova. Men det gör jag inte. Istället skriver jag det här. Alltid härligt med lika förnuftiga val.
       Nej jag ville bara hoppa in här (sämst uttryckt men okej) och uppmana alla att vara lite mer ödmjuka. Vi lever i en hård värld och då det är viktigt att vi alltid försöker lyfta upp våra medmänniskor istället för att trycka ner dem (skitsamma om det är en hård värld - det är alltid viktigt. Inte för att vi har någon annan värld att leva i men endå). Inte för att jag tror att ni alla alltid trycker ner era medmänniskor (jag hoppas för Guds skull inte det i alla fall) men det kan vara så lätt att låta en nedlåtande kommentar slinka ur en. Eller att man bara är lite otrevlig eller liknande. Och det är okej att ha en dålig dag - men snälla lyft upp istället för att trycka ner. För mig känns det jätteviktigt att man inte ska få människorna runt omkring en att känna sig små (speciellt inte familj och vänner!), utan tvärt om. Vara vänlig, upplyftande och omtänksam. Ödmjuk. Ibland är det svårt och troligtvis är jag också nedlåtande ibland utan att ens inse det - men tycker det är värt att försöka.

Ta hand om varandra så hörs vi snart
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar