måndag 24 september 2012

Vad är det meningen att man ska skriva??

(Jag vet att det blev långt... det blir det ibland, och jag kan bara hoppas att ni läser, och jag kan lova er, det är intressant... gå inte miste om något nu. Keep calm and keep on reading)

Hej på er. Jag bloggar ju för min skull och bla, bla, bla, men såklart är det ju alltid kul att veta vad andra tycker, så vad tycker ni? Vad är roligt/bra att läsa här på "lila bloggen"?? Kommentera gärna, det skulle uppskattas :D

Men alltså allvarligt talat, undrar ni inte vad folk tycker om er, hur snacket går bakom er rygg?? Jag skulle ge väldigt mycket för att få reda på det. För det folk säger till mig, hur de uppträder mot mig, det är bara toppen av isberget. Egentligen har jag ingen aning om vad folk runt omkring mig faktiskt tycker om mig. Och om ni tänker efter, har ni någon aning? Vet ni vad alla de människor runt om kring er verkligen tycker? Innerst inne? Ens en av dem? Egentligen är det ganska sorlig. Visst jag kan säga att mina föräldrar älskar mig, men vet jag egentligen om de tycker att jag är omtänksam och beslutsam?? Nej det vet jag inte. Inte egentligen. Och mina vänner då, om de vet man ännu mindre. Jag kan inte ens vara säker på att det gillar mig, och samma med mina klasskamrater. Och även om alla säger att vad andra tycker inte spelar någon roll, så tror jag att vi alla innerst inne inser att, det gör det. Det spelar roll. Och vi bryr oss. Kanske inte om alla, men vi bryr oss om vad folk tänker. Det gör vi. Så varför låssas som om vi inte gör det?
I alla fall skulle jag ge väldigt mycket för att få reda på vad alla runt omkring mig tycker. Helt ärligt. Om de tycker om mig, vad de tycker om, vad de inte tycker om, om jag ser bra ut, om jag är snäll, om jag uppfattas som glad, om jag verkar stängd eller om jag bara är en skugga som aldrig syns.

Kram!!! <3

2 kommentarer: