tisdag 8 januari 2013

Ja då var första skoldagen på 2013 avklarad

Nu e jag hemma, lyssnar på musik och (ganska uppenbart) skriver det här inlägget. I dag var som sagt första skoldagen i år. Andra terminen i åttan påbörjad. Hur som helst var det kul i dag. Plus att hela den här dagen var ganska slapp :D <3

btw, så har jag börjat kolla på "The Lying Game." jag är ett TV-serie freak, och ni vill ärligt talat inte veta hur många episoder jag har kollat på samanlagt, för det är ganska många. Räknar man bara hela Gossip Girl serien (som jag såg ut under jullovet) så är det typ 170 episoder läste jag någon stans...så ganska många. The Lying game är i alla fall ganska bra än så länge. Även om jag inte riktigt har fått något helt grepp om vad det hela går ut på - serien alltså. Eller varför den heter "The Lying Game." men det kommer väll fram så småning om - antar jag :)

Och när vi ändå håller på. Boken jag läser just nu "Tystnaden i Bruset" av Patrick Ness, den är väll helt okej, men den är aningen konstig. För det första är hela boken skriven i talspråk och i det hela taget så är den ganska långt ifrån korekt svenska - väldigt långt. Men den är trotts allt ganska spännande. I vilket fall så måste jag läsa ut den för jag fick den i julklapp. Så det är bara att ta sig igenom 200 sidor till ;) Yippi! (Not) Nejmen, det kommer väll en bokrecension på den längre fram ;D

Så ha det bra så länge (och jag vet att det var att ganska långt inlägg) så hörs vi snart!

Kram!! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar