tisdag 13 januari 2015

Dagens visdomsord

Ni anar inte hur mycket jag skulle vilja blogga just nu (för en gångs skull!!) men det är så sent! (vilket det alltid verkar vara när jag har lust att göra något) så jag har inte överdrivet mycket tid. För om jag inte går och lägger mig snart kommer jag aldrig i säng och vi vet ju alla hur det kommer sluta när det kommer till mig: Förmodligen genom stela insomnanden (är det verkliget ett ord? Borde inte jag veta om det var det? Ehh...vi gissar på det) både på bussen och i klassrummet. Sååå nu ska jag faktiskt dra mig i säng. Nästan i tid. Ha det gott alla och här kommer ett av mina favorit citat. Ja det är lite brutalt, men det är också väldigt verkligt och det påminner mig om att världen inte bara kretsar kring mig. Min värld gör kanske det men inte alla andras, och det kan vara lätt att glömma bort. Inte för att man är självupptagen men för att i ens eget liv står man ju alltid på scen liksom - om ni förstår vad jag menar. Aja, här kommer citatet i alla fall, så kan ni läsa och tolka själva. Lite djup litteratur på kvällen är ju aldrig fel liksom. (valde att ta det på orginalspråket, om ni undrar varför det är engelska hehe)

“One of the strangest things about life is that it will chug on, blind and oblivious, even as your private world - your little carved-out sphere - is twisting and morphing, even breaking apart. One day you have parents; the next day you're an orphan. One day you have a place and a path. The next day you're lost in the wilderness.
And still the sun rises and clouds mass and drift and people shop for groceries and toilets flush and blinds go up and down. That's when you realize that most of it - life, the relentless mechanism of existing - isn't about you. It doesn't include you at all. It will thrust onward even after you've jumped the edge. Even after you're dead.” 
- Lauren Oliver, Delirium 
Oj nu kände jag att jag blev lite tagen av citatet. Men jag uppmuntrar inte till mörka tankar, snarare tankar om att vi endå är ganska små i en stor värld. Men kom också ihåg att i vår egna lilla privata värld, är vi en väldigt stor del.

Sov gott allesammans!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar