fredag 16 januari 2015

Lev livet i vardagen!!

Hej på er härliga människor! Hur har ni det en fredagkväll som denna?? Jag tänkte att jag kanske skulle dela med mig med lite av all den visdom jag besitter. Hur låter det?

Mina tips för en bättre vardag (nästintill vattentäta)


  • Kramas - kramar är alltid bra så bara kramas, sprid kärlek.
  • Le - åter igen, sprid kärlek. Va positiva (om det går) ha roligt, bemöt andra på ett bra sätt - på ett leende sätt - och er dag kommer kännas mycket lättare :*
  • Drick ordentligt med vatten - varför? För att vatten äger och det är bra emot massor, och dessutom dricker de flesta alldeles för lite vatten idag. Bara googla. Det hjälper mot huvudvärk och lite allt möjligt. Så drick lite extra och ni kommer må bättre! :D
  • Gör vad du tycker är kul - inte hela dagen kanske, men åtminstone en liten stund om du kan. Ta en liten stund att läsa lite, titta på film, umgås med en härlig person eller dansa runt i dina underkläder om det nu är vad du känner för. Men avsätt tid att ägna åt något du valt, som du gillar
  • En godisbit kan inte skada - (inte i de flesta fall i alla fall) mitt dagliga motto
  • Han du inte med allt du hoppats på? - ta ett djupt andetag. När dagen väl är över kan du ändå inte ändra på det. Så bara slappna av och vet att det finns en morgondag då du kan göra bättre - göra klart. 
  • Sov ordentligt - mitt största problem i livet (he okej, inte största, men STORT). Avslutar du ena dagen bra men att gå och lägga dig (någorlunda) i tid kommer du börja nästa dag fantastiskt. Ge dig själv det. Ge dig själv den sömnen. Snälla. 
  • Andas - sist men inte minst, kom ihåg att andas. Ta djupa andetag. Ta det lugnt och bara andas för guds skull. Ibland glömmer vi liksom bort det mest grundläggande för det finns så mycket annat att tänka på.
Så där var mina tips. Jag är inte dum (nehä!) och jag vet att ni säkert hört allt det här flera gånger. Men alla kan behöva en påminnelse så här är min och kanske kan det påverka åtminstone en av alla era dagar positivt. Jag hoppas det. Och jag vill inte låta som någon guru som kan allt (gudarna vet att jag är långt ifrån det), men ja. Ville ändå ta upp det lite. Så allihop där ute (rättning: allihop där ute på min blogg), bara ha roligt, ta hand om er själva och varandra och gör det bästa av... tja allt. 

Nu ska jag försöka följa mina egna tips och få lite sömn. Tyvärr måste jag meddela att det finns lite problem i relationen mellan mig och min sömn - så ska väll försöka reda ut det.

Ha det toppen
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar