lördag 20 december 2014

Deppig God jul?

Vintern är här! Julen är här! Och jag har äntligen JULLOV!! Åhh det är så extremt skönt!! Äntligen ledig. Inga läxor, inga inlämningar, inga (okej bara ett fåtal) tidiga mornar. Underbart. Livet är på top hurrni.

Ibland känner jag mig så otroligt lyckligt lottad. Jag vet inte varför jag bara känner att jag har det bra liksom, att saker ofta löser sig för mig liksom och att det aldrig blir riktigt illa. Jag har tur liksom.
      Men det värsta med det, med min lyckliga lilla bubbla, är att det känns som om den snart kommer spricka. Jag menar jag kan väll inte gå runt lyckligt lottad hela jäkla livet. Jag kommer väll få min beskärda del av hemskheter och sorg jag med. Men när? När är det min tur liksom?
      Jag vet, det låter jättedeppigt. Jag är lite deppig ibland. Jag försöker att vara optimistisk, men någon stans under ytan kommer ibland det lite mer realistiska fram. Men vem vet. Kanske får jag leva i min lilla glädjebubbla en lång tid framöver.
        Men sen finns ju det där lilla "Tänkt om inte" i bakhuvudet. Tänk om bubblan inte håller?

Okej slut med det deppiga. Det är jul försjutton.
      Jag var just påväg att skriva värsta talet om hur underbart jul är, men min rektor höll ett tal innan vi gick ut skolan igår där han påpekade att för alla är jul inte alls underbart och det är inte alltid en glädjens tid. För speciellt vid jul märks det noga vilka som har det bra och vilka som inte har det lika bra. Vilka som har en familj de kan åka till och vilka som inte har det. Det låter superhemskt men vår värld kan vara ganska tuff ibland.
      För mig har julen dock alltid varit en glädjens tid och jag tror fortfarande - barnsligt nog - att det är en tid för mirakel. En tid för kärlek och vänlighet. En tid att ge.
      Och nu blev det deppigt, trotts att jag sa att det var slut på det deppiga, men jag har bara kommit in i det moodet nu. Ledsen hurrni.

Men god jul på er i alla fall. Och jag hoppas verkligen att ni - allihopa där ute - får en god jul. Och även ni som känner att ni kanske inte har det, kan ni kanske möjligen hitta något gott? Något litet? Det är trotts allt jul och om vi inte får några mirakel kan vi kanske skapa våra egna? Jag vet inte men jag hoppas på det bästa i alla fall. Jag hoppas att ni alla får det så bra som möjligt.

Kram på er
Kimberly

2 kommentarer: