måndag 8 december 2014

Vänlighet

Vänlighet tar en så himla långt i livet och det är så värt det. Jag vet att det låter super cheesy, och jag vill inte sitta här och låta som någons farmor - men det är faktiskt sant. Jag menar det. Det skadar inte att vara vänlig, det enda man egentligen gör är att...sprida kärlek. Det leder ingen stans att vara utestängande eller elak eller ovändlig. Det är sällan värt det.
       Och det kan spela så stor roll också. En komplimang, ett leende, en hjälpande hand. Jag säger det här: Man måste inte älska alla. Man måste inte tycka om alla och det är okej. Men snälla försök vara vänliga mot så många som möjligt. Finns det ingen anledning att var ovänlig, så var inte det.
      Som vanligt vet jag inte riktigt vart jag vill komma med det här. Det är inte direkt som om mitt lilla inlägg kommer att förändra världen. Men av någon anledning känns det här med vänlighet bara så himla viktigt så jag ville slänga in ett ord om det till er. Det är en stor värld vi lever på, en komplicerad värld och det är så otroligt viktigt att vi tar hand om varandra. Och visst, typ världsfred skulle vara toppen, men kanske är det viktigaste för just nu att vi bara ser till att ta hand om personerna runt om oss. Vår familj, våra vänner, våra klasskompisar / jobbarkompisar.
      Ta hand om varandra. Var vänliga. Det är viktigt och det ger faktiskt så mycket mer.

Ha det bra nu allesammans
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar