tisdag 23 december 2014

Ett till litet inlägg om julen

Så idag är dan före doppardagen. Härligt :)
      I förra inlägget (eller skriver man på förra inlägget??) var det en av mina kompisar som kommenterade att alla firar faktiskt inte jul och det var ganska bra av henne att kommentera det för okänslig som jag kan vara ibland hade jag ju babblat på hela inlägget som om det var självklart att alla firar jul. Men de gör alla ju självklart inte. Så jag ber om ursäkt för det.
      Och därför tänkte jag först att det här inlägget inte skulle handla om jul. I vårt samhälle tar julen upp alldeles för mycket uppmärksamhet medan andra högtider inom andra religoner inte alls får lika mycket plats. Så jag tänkte att min blogg ska ju inte behöva bidra till hysterin.
      Men sen insåg jag att; varför inte? Alla firar inte jul, nej det är sant. Men jag gör det. Jag firar jul och jag älskar det. Varför ska jag då inte få skriva om det? Bara för att alla inte firar jul, ska jag då inte få älska det öppet?
      Jag tänker snacka om jul på den här bloggen. Och jag är ledsen att det lät som om jag antog att alla firade jul i det förra inlägget - det var verkligen inte meningen. Men jag kommer inte sluta skriva om det för det. I och försig är julen i och försig över snart och då blir det såklart inte så mycket prat om det, men i alla fall. Om folk inte vill höra (ursäkta, läsa kanske är lite mer korrekt) mitt plader som jul så behöver ni inte. Ni kan bara hoppa ut från de inläggen om ni inte är intresserade :)

Så god jul på er allesammans. Och till er som inte firar jul: Hoppas ni får en riktigt bra dag <3

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar