onsdag 3 december 2014

Lite julkänsla?

Hej på er. Vet ni, ibland känns det som om jag är så tjatig och långdragen liksom. Ni får säga till om ni känner att jag bara stampar runt i samma cirklar och mina inlägg alltid handlar om samma sak. Jag vill inte börja låta som en tjatig gammal tant. Nej Gud, varna mig i sådana fall.
      Så vintern är här (eller vinter och vinter. Tvek på det - i Stocholm i alla fall) och vi har glidit över i December. Ärligt så älskar jag December. Så härlig månad. Bara all julstämning och allt firande och själva känslan den för med sig. December kommer liksom bärande på lussebullar, pepparkakor, juldofter, tända ljus, rykande tekoppar och mys, filtar, sockor och film medan snön faller utanför fönstret. Advensstakar i fönstren, ljusslingor på balkongräcken, julsånger på radion och julfilmer på tv, jullkalendrar, glädje och mys. Och sen så lämnar december och avslutar året med pompa och ståt. Jullafton och nyårsafton! Firande, fest, mat och familj och vänner! Helt underbart. Hela månaden är fylld av massor av fantastiska saker.
      December innebär liksom mys och jul. Två av mina favoritsaker.
      Åh förresten älskar ni inte bara doften av jul? Den där kanel, kryddiga doften med inslag av typ...apelsin? Lite som chai te, pepparkakor, safftan eller apelsiner med nejlikor - Åhhh APELSINER MED NEJLIKOR!!!!! Så himla gott det luktar alltså!!

Asså God Jul på er allesammans. Så himla taggad. DET ÄR DECEMBER!!

Ha det gott
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar