tisdag 29 november 2011

10 fakta om mig

Nejmen hej på er. Tänkte bjuda på tio fakta om mig själv. (jag fick idéen från en annan blogg; kolla in den här) Så här kommer du tio fakta om mig

1. Jag måste alltid kolla i garderoben och under sängen innan jag går och lägger mig. 
Och det fåniga med det är, att jag började med det för inte alls länge sedan. Typ ett halvår sedan efter att jag drömt en asläskig mardröm om hur någon låg under min säng med en kniv. Japp, så nu vet ni det också ;)

2. Jag sover (om man nu kan kalla det, det) fortfarande med mitt gosedjur. 
(jag känner att det är otroligt mycket förnedrande fakta här). Jag måste bara försvara mig lite, det är faktiskt inte så att jag inte kan sova utan honom (han heter isy och är en isbjörn ifall ni undrar. Jag har haft honom sedan jag var fyra), för det kan jag. Men på något sätt så har det blivit en sådär barnslig trygghet.

3. Jag är en total boknörd. 
Så länge det är bra böcker vill jag bara förtydliga. Tråkiga böcker kan jag knappt läsa. På riktigt då tar jag liksom inte in vad som står i boken och bara bla, bla, bla. Men bra böcker tar slut på några dagar.

4. Jag är extremt rädd för spindlar. 
Japp, så är det. Jag vet inte riktigt varför men de är bara så himla läskiga och sckräckinjagnade. Och..usch.

5. Jag tror på andar och övernatuliga saker.
För det mästa i alla fall. Men jag tror inte på alla slags övarnatuliga saker, men jag tror på andar, som liksom lever kvar i vår värld. Och dem skrämmer mig ibland. (känner fortfarande att det är väldigt mycket förnedrade fakta om mig)

6. Jag har aldrig i hela mitt liv varit utomlands. 
Nepp, jag har faktiskt inte det.

7. Min största fasa skulle vara att förlora alla som jag älskar och litar på.

8. Jag har en lite skum framtidsdröm om att bli författare, få min bok till film, där jag spelar huvudrollen (eller att jag är med i en av mina favoritböcker, om de kommer på film.) Jag ska bli fotograf, vara frofeskonel (jag kan inte stava det) dansare. OCh så ska jag resa världen runt med mina vänner, och fotografera.
Men det är helt serigöst. Jag har aldrig varit utandför Sveriges gränser, men jag drömmer om att resa jorden runt och få upptäcka alla exotiska och vackra platser. Det är nog en av de största drömmarna jag har.

9. Jag typ älskar godis.

10. jag skriver noveller, berättelser och dikter på min frimtid och jag drömmer om att en dag få en av mina böcker publicerade.

Japp, många av de här sakerna var lite förnedrande så vi får se om jag kommer till skolan i morgon och blir mobbad.

Ja, ja nu vet ni lite mer om mig

Kram på er :) <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar