söndag 15 januari 2012

Starcrossed Bokrecention. Del 2

Hej på er igen :) <3 Har pluggat franska nu :( Och NO. Och i morgon så är det skola igen och slut på fröjden... <3

Här kommer i alla fall del två av starcrossed Helena bokrecentionen så här är citaten:


Citat:
(dröm)
"Tre gestalter dök upp under det förktymta trädets knotiga grenar. De var så späda och slanka att Helena först trode att de måste vara flickor, men det var något med hur musklerna på deras seniga underarmar slingrade sig som rep som fick henne att inse att de också måste vara mycket gamla. Alla tre hade huvudet herböjt, och ansikterna var helt dolda bakom slöjor av svart, galanslöst hår. De var klädda i trasiga vita dräckter och täckta av gråvitt dam ända ner till underbenen. Från knäna och neråt var huden mörk av smuts och torkat blod efter ändlöst vanrande över vassa stenar i vildmarken. 
   Helena greps av en plötslig, instentiv skräck. Hon backade undan från dem och skar sig på stenarna, skrapade benen mot buskarnas törner. De tre varelserna tog ett steg mot henne och deras axlar började skaka av ljudlös gråt. Droppar av blod föll från deras ögon bakom det dammiga håret och rann ner för bröstet på de vita dräckterna. Och de viskade namn medan de grät sina smutsiga tårar."



Han var lång, säkert en och åttiofem minst, och muskulös, fast på ett smidigt snarare än grovt sätt. Håret var mörkt och kortklippt, och huden var solbränd så att de vitta tänderna och de swimingpool blå ögonen framhävdes.

Att möta hans blick var som ett uppvaknande. För första gången i sitt liv viste Helena vad rent oblandat hat var för något.

” 'Snälla, gå här ifrån Lucas.' bad hon. 'Du hjälpte mig just, och det är jag väldigt tacksam för. Men samtidigt vill jag verkligen, verkligen, döda dig.'
Det blev tyst en stund och Helena hörde hur han drog efter Andan.
'Det är svårt för mig också.' svarade han med halvkvävd röst. 

” 'Det enda som jag inte skullle göra för att få vara mad dig är att låta oskylidga människor dö. Inget annat.' Han la sig ner på rygg igen, och slog frustrerat handen mot pannan. 'men det räcker.' 


Jag kan inte förlora dig.

Här kommer en fan maid trailer/cast på boken. Det är inte den bästa, men jag hittade ingen bättre ;) <3

Ha det bra nu

Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar