torsdag 19 februari 2015

Blir imorgon en bättre dag?

Idag är en dålig dag. Jag fick just nej på ett av sommarjobben jag sökt - som jag verkligen ville arbeta på, det har varit en jättelång dag och imorgon har jag en redovisning som jag knappt har förberett mig på och som kommer gå så långt åt skogen det bara kan gå.
       Det här är en förbaskad deppdag och jag är på dåligt humör. Åh ibland känns allt bara så tung. Förstår ni vad jag menar? Så mycket och aningen hopplöst att man bara känner för att pausa livet, krypa upp med massa kuddar, en filt, popcorn, choklad och en riktigt bra filt och bara sitta där och mysa tills allt känns bra igen. Men det går inte att pausa livet och man kan inte bara skita i allt så ibland spelar det ingen roll vad man känner för, livet går vidare i alla fall och man får bara ta och hänga på. Så hur frestande det en låter med den där filten och popcornen så kommer jag alldeles strax ställa mig och öva min redovisning, och plugga på allt annat som behöver pluggas, och ta en durch och äta middag. Och sen är den här dagen förmodligen till enda och så är det bara att gå och lägga sig och ta tag i en ny dag imorgon. En dag som förhoppningsvis är bättre.
       Och nu när vi ändå är inne på det är det två av mina favoritcitat som bara skulle passa sååååå bra just nu så jag måste bara slänga in dem:
“Tomorrow will be better.”
“But what if it’s not?” I asked.
“Then you say it again tomorrow. Because it might be. You never know, right? At some point, tomorrow will be better.” 
- Morgan Matson, Fyra dagar, fyra nätter 
Åh, ärligt en sådan fantastisk bok! Underbart härlig! Här kommer det andra citatet:
“Each day means a new twenty-four hours. Each day means everything's possible again. You live in the moment, you die in the moment, you take it all one day at a time." 
- Marie Lu, Legend 
Och nu kanske ni undrar: Hon är väll svensk för fasen, varför skriver hon inte bara på svenska? Ja ni, det är en bra fråga. Först för att jag älskar engelska, det är ett otroligt vackert språk och också orginalspråket de här böckerna är skrivna i, och det känns rätt att säga citatet på dess orginalspråk. Dels för att det finns en hemsida där man kan hitta massor av citat och spara dem och den är på engelska (har inte hittad någon motsvarande på svenska än) så där sparar jag alla bra citat jag gillar. Så är det.
       Okej nu ska jag ta tag i mitt liv. Adjö för den här gången

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar