tisdag 17 februari 2015

Alla världens paranormala mysterium

Kära, älskade bloggläsare - idag tänkte jag att vi slutligen skulle diskutera det paranormala - också kallat det övernaturliga, med ett lite mer vanligt ord. Ibland kan jag känna mig lite som ett svenskalexikon som bara spottar ur mig massor av invecklade ord - inte särskilt intressant eller rolig om vi säger så. Men är man född ett svenskalexikon, så är man. Vad ska man göra liksom?
       Om jag inte missminner mig (vilket jag mycket väl kan göra för jag har knappast memorerat alla blogginlägg jag någonsin skrivit) så tror jag att jag tagit upp det paranormala tidigare. Senast jag var lite inne på det var när jag snackade om Slenderman i mitt inlägg om rädsla.
       Det övernaturliga är något som alltid fascinerat mig sedan ung ålder (oj vad formellt det här blev). När jag var sådär tolv älskade jag och mina kompisar att Youtuba (nej det är inte ett riktigt ord, men vad ska man göra liksom när man vill säga Youtuba liksom?) andar och demoner och lite annat smått och gott och trotts att jag höll på att skita på mig så fortsatte jag ju att titta. Och så spelade jag ju självklart anden i glaset som vilken annan övernaturlig-galen nästan-tonåring som helst. Nu har jag lärt mig så mycket om det paranormala - och kanske tror jag till och med på det mer - och respekterar det för mycket för att spela anden i glaset - men det är en annan historia.
       Så okej, vad tror jag då på? Andar? Ja. Aliens? Absolut. Demoner? Till viss del - men de skrämmer skiten ur mig. Annabelle? Ja för tusan finns inget läskigare (får rysningar bara av att skriva namnet)! Annat övernaturligt? Beror på - men varför inte?
        Jag kan säga det så här: Vår värld är fylld av alla de konstigaste mysterium. Saker vi idag inte kan förklara. Kan svaren vara något övernaturligt? Ibland tror jag stenhårt på det, andra dagar är jag lite mer osäker, men jag tror definitivt på att det finns mer där ute än det vi idag vet om. Vetenskap kan inte bevisa allt. Så visst, det finns få bevis på att något paraormalt existerar - det finns dock bevis, inte stenhårda kanske, men frågan är bara om man tror på dem eller inte - men än så länge finns det inte heller några konkreta motbevis, så jag är helt öppen för möjligheten att värld är fylld av oförklarade, övernaturliga saker.
       Jamenar visst, kanske har jag bara läst alldeles för mycket fantasy, och vill bara att vår värld ska vara större än den egentligen är. Det är en helt möjlig sida av det hela, men vid det här laget har jag hört alldeles för många historier och sett alldeles för många Youtube klipp för att inte tro, och någonstans inne i mig känns det också rätt. Inte alltid, men för det mesta.
       Kunde jag skulle jag undersöka det här så förbaskat mycket! För jag tycker det är så intressant, och jag vill verkligen veta hur det ligger till. Men ska jag vara ärlig så vågar jag inte. Jag tror för mycket på det, och som så många andra är jag rädd för det okända. Jag är så rädd för vad som skulle kunna finnas där ute om jag tittade tillräckligt noga att jag hellre inte tittar alls. Inte helt omänskligt men lite fegt. Jag kommer dock fortsätta Youtuba (kolla - jag bara fortsätter att använda mitt nya ord. Eller åtminstone tror jag inte att det existerar. Gör det det? Användbart i vilket fall som helst.) det paranormala och oförklarliga fenomen i världen, för precis som när jag var tolv så fascinerar det mig något otroligt - och trotts att jag ibland håller på att skita på mig (bildligt talat) så kan jag inte sluta för det är något med det jag inte riktigt kan släppa.

Så det var allt för mig idag. Hoppas inte det blev alldeles för långt och jobbigt att läsa <3

Ha det gott
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar