onsdag 18 februari 2015

Varför har jag den här bloggen egentligen?

Så igår öppnade jag upp mig om det paranormala. Undra vilket härligt ämne som kommer näst? Faktiskt hade jag tänkt att ni - min kära bloggläsare - kanske kunde hjälpa till lite där. Statistiken på min blogg är jätterörig och ärligt har jag knappt någon aning om hur många som läser bloggen. Det skulle kunna vara uppemot 50-70 st dagligen. Det skulle också kunna vara under 5 pers. Såå ja, jag är lite i det blinda där. Men jag tänkte i alla fall att om någon av er som läser det här har något ni tycker det skulle vara lite kul om jag tog upp eller om det är något ni vill att jag ska skriva mer om (som det paranormala t.ex) får ni jättegärna slänga in en kommentar eller liknande så skulle jag bli jätteglad!! Funderar på att börja publicera lite mer novell/diktliknande grejer, men inte säker på om det skulle vara något som går hem. Jag vet ju inte om ni gillar mig för min humoristiska sida (som bara är heeelt slående) eller min lite djupare mer analyserade sida. Eller kanske både och i en lite udda mixup (är det ett ord?) sådär som jag försöker ha det på bloggen.

Egentligen, det kanske är något att diskutera. Min stil på bloggen, min mening med bloggen.
       Ni vet alla (eller de flesta i alla fall) att ett av mina största intressen är att skriva (förutom att sova och äta och allt sånt där annat skoj som tydligen inte riktigt räknas som en riktig hobby i mer seriösa sammanhang) och det är väll mycket det jag har bloggen till. Att bara få skriva, uttrycka mig och åtminstone på någon nivå, få vara en författare. Men jag vill också verkligen kunna gå in på de lite större sakerna i livet, diskutera alla de ändlösa frågor vi har när det kommer till världen och vår egen existens. Dyka på djupet liksom. Få chans att gräva runt lite i mina tankar om det, och att själv kunna komma lite närmare svaren samtidigt som jag delar med mig till andra. För min blogg är inte till bara för mig (även om jag kan erkänna att det verkar som det ibland med tanke på hur stor plats mitt ego tar upp här), utan jag vill verkligen kunna nå ut till andra på något sätt. Om så bara genom underhållning. Och det är där humorn kommer in. Jag älskar att skratta och trotts att det är viktigt att gå på djupet i livet, är det precis lika viktigt att bara ha kul. Så det är det jag försöker göra med alla mina sarkastiska kommentarer eller vad det nu kan vara. Sprida glädje. Lätta upp tyngden som ibland kan komma med de stora frågorna.
       Och när jag säger "De stora frågorna" försöker jag inte låta som någon gammal jag-vet-allt filosof. Jag är bara 17 för Guds skull! Men jag tycker det är intressant att skriva om och diskutera livet så så är det med det saken. Finns inte mycket mer att säga.

Det var det för mig idag <3 Som sagt, kommentera gärna om det finns något intressant ämnen ni tycker jag kan ta upp så hörs vi snart!!

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar