söndag 1 mars 2015

Kärlek och vänskap - det viktigaste vi har

Ibland behöver man bara lite extra kärlek. En kram, ett välmenat  ord, att någon faktiskt säger att de älskar en. Ibland behöver man bara den trösten, det stödet. Den påminnelsen.
       Så vi får försöka ge det till varandra för det kan betyda så mycket, göra så stor skillnad. Världen är stor och livet svårt. Vi behöver varandras stöd och varandras kärlek för att klara av det och det är så lätt att känna sig lite vilsen ibland - borttappad. Så jag ber er, som medmänniskor, ta väl hand om era nära och kära. Ge dem stöd och kärlek - särskilt när de behöver det. Vi får inte glömma hur viktigt det är. Kärlek och vänskap får inte underskattas.
       Så för att själv sprida lite kärlek vill jag bara säg till dig som läser det här att du är underbar. Jag känner dig inte - det är sant, men du förtjänar att höra det ändå. Varenda människa förtjänar att höra det. Förtjänar att vara älskade (okej utom i några extrema fall skulle jag kanske vara lite tveksam, men då snackar vi folk som kallblodigt mördar andra - den typen av extrema fall. De där ruskigt psykiskt störda fallen som har orsakat så otroligt mycket smärta till många. Men kanske förtjänar de också kärlek på någon nivå? Faktiskt är jag lite kluven i den frågan, men det är något att diskutera en annan dag). Så vem du än är. Jag hoppas du har det bra. Jag hoppas att du mår bra och jag önskar dig all lycka. Ta hand om dig.

Vi hörs snart
Kram
Kimberly

1 kommentar:

  1. De kanske blev som de blev (massmördarna alltså) pga ingen kärlek under uppväxten

    SvaraRadera