lördag 20 augusti 2011

Fortsättnig följer...

Hej det allhop <3

Vad det har regnat i dag och vart dåligt vänder. Det är så tråkigt med sånt väder.

JAg kom på att det jag skrev förra gången. Ni har förmodligen inte en anning om vad som hände ( i berättelsen) så jag tänkte lägga upp fortsättnigen så att ni kanske förstår lite mer ;) <3

______________________________


Kapitel 13

  Några långa och plågsamma sekunder, som snarare kändes som minuter, stod tiden stilla. Vi alla stirrade bara på Lexi medan det gick upp för oss vad hon faktiskt sa.
  Kriget var här, hade hon sagt men vad kunde det betyda. Hade någon sänt henne ett budskap? Eller hade hon också bara drömt?
  Men något som var säkert var att det inte var något bra i alla fall.
  ”Vad var det som hände?” den här gången var det Lexis tur att fråga och hon tittade på Isabell. Isabell var tyst ännu ett par plågsamma sekunder. Hon kastade en blick på sjuksyster som diskret nickade.
  ”Vi tror att du fick en syn. En syn om framtiden. En form av vision. Det är ännu en gåva av gudinnan.” vi hade lärt oss om det på Magi lektionerna. Att gudinnan ibland gav oss andra ovanliga gåvor som var kopplad till en speciell person.
  ”Du kan få föraningar om vad som kommer att ske i framtiden. Saker som kan tala om något för dig. Som varnar dig eller berättar något mycket viktigt. Den här visionen var väldigt stark. Och hyfsat tydlig också, eller hur?” fortsatte Isabell. Lexi nickade. ”Det kan bara betyda en sak.”
  Jag och Lexi tittade på varandra. Vad menade hon med det? Men på sättet hon sa det på antog jag att det inte vara något bra det betydde.
  ”Vad betyder det?” undrade Lexi skakigt.
  ”Vad tror du att det betyder?” frågade Isabell. Lexi tänkte en stund sedan bleknade hon.
  ”Jag tror… att det betyder…” hon tystnade. ”Å herre Gud! Du store Gudinna.” mumlade hon. ”Jag tror att det betyder att det kommer ske.” sa hon sakta med fruktan i rösten och tittar mot Isabell för att få det bekräftat.
___________________________________________

Hoppas ni gillar det. Komentera gärna, det uppskatar jag. :)

Lägger in några bilder för skojs skull som ajg fotat och sedan redigarat. ;) och kom i håg © på allt jag skrivit själv <3






JApp, hoppas ni gillar dem och komentera gärna ;) :) <3
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar