måndag 18 juli 2011

Hemma igen (igen)

hejsan svejsan alla blogg läsare. JAg kanske glömda berätta men i söndags (igår) åkte vi ut på sjön igen. Vi hade bokat et vandrar hem i skörgården så att mormor och farmor kunde bo där över natten. Då kunde de följa med oss. Men när vi väl kom fram ditt fanns det ett litet problem. Det var ett ganska berant berg upp (från där vi la till, för att komma upp mot vandrar hemmet. För att komma upp i huvudtaget) alla andra platser var upptagna. Så när farmor skulle se om hon kunde komma upp (hon skulle bara kolla, inte pröva) så bestämde hon sig tydlgen för att pröva i alla fall. Och vad hände? jo hon fick inte riktigt fotfäste och råkade plumsa i vattnet. Med klädet och allt! Och att simma med kläde är tungt (speciellt när man börjar bli äldre) så det kunde gått rikigt illa. Men sånt tur var hade vi väldigt snälla och omtänkasamma båtgrannar som kunde hjälpa farmor upp från sin båt. örst hade hon tänkt simma i land längr bort i stället för till vår båt som var närmare men hon upptäckte snart at hon inte orkade, det var då deet kunde gått illa. Men då hjälpte våra båttgrannar (Miss P) henne. Så tack så mycket Miss P (båten hette så)
Ja det blev en trevlig dag, och kväll, i alla fall sen <3

Kram på det.

Och just det jag måste ju säga något om mina böker (töntigt, igen. Och jag vet ) jag har börjat läsa en serie som heter It girl. Igentligen är såna där tjejböker som bara handlar om tjejproblem och killar inte min grje. MEn den här serien är faktiskt jätte bra. Läste ut en och en halv bok av en meda vi var ute (ca: ett dygn) Så läs dem gärna. Kommer snart en recention på den med <3

Kram (igen) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar