fredag 1 juli 2011

Hungerspelen

För ett tag sedan läste jag ut boken Hungerspelen och den var skitbra (jag vet att jog ofta säger det om böker, men det har att göra med att jag bara läser bra böker). I alla fall så tänkte jag göra en recention på den här, vad säger ni om det?

Hungerspelen av Suzanne Collins


Allt startade med ett krig. Kvar blev tolv distrikt och en regimi utan nåd.
Som hämd måste därför varje distrikt varje år sicka en flicka och en pojke till ett spel utan regler.
24 deltagare, bara en överlever.
allt diräcktsends.
Den ända vägen ut, är att överleva...
Hungerspelen

Katniss Everdeen är 16. Sedan hennes pappa dog för fem år sedan har hon fått kämpa hårt för att försörja sin familj.
Hennes lilla syster Prim är den hon ärlskar mest i hela världen.
Så på slåtsdagen när Prims lott blir dragen, och hon ska sickas till hungerspelen känner Katniss att hon inte har något annat val en att ta hennes plats i spelet. Även om det inebär att hon själv dör. Vilket hon är övertygad om att on kommer göra. För hur stor är igentligen chansen att hon överlever instängd på en arena med 23 andra ungdomar som inte vill något annat en att se henne död...

Ja, ja förklarade kanse inte så bra, men det är JÄTTE bra. JAg lovar <3<3<3
Kram och god natt på er

ps. Jo förresten, det är så att klockan som vissar när jag skriver inläggen, det måste vara något stort fel på den. För den skriver helt fel tid. Bara så ni vet <3 :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar