fredag 15 juli 2011

Night World, att lura döden ♥

I dag har jag väl i princip inte gjort någonting. Ja utom att vara trött, om det nu räknas. Ja, låt gå för att det är myssit och aningen avslapnande på sjön men så värst utvilad tror jag inte jag blev. Ja, man sover helt klart bättre i sin säng hemma så i dag har jag bara slappat. Jo förutm när hela familjen åkte iväg och handlade i några timmar. Tråkigt. Men i vilket fall så läste jag en bok när vi var till sjös (om man kan säga så) eller ja det var inte en utan faktiskt två, men i alla fall. En av dem hette (den jag menar)  Night world, att lura döden och är skriven av L.J Smith (tror jag att det stavas.) Han är i alla fall författaren till Vampire Darise (kan ha stavat fel, bara så ni vet...) Den är JÄTTE bra. Inte den bästa jag läst kanske men fortfarande jätte bra. Ni borde läsa den. Ja, ja här kommer en kort recention.

Night World
att lura döden
av: L.J Smith.

Vad skulle du välja, dö av canser eller leva för evigt som vampyr?

På sommarlovets första, och ljuvliga dag, tvingas Poppy gå till doktorn och får den fasansfulla diagnåsen Canser. Hon har knapt tre veckor kvar att leva. Det hon inte vet är att hennes bästa vän (och hemliga kärlek) är den ända som kan rädda henne.

Jamse har känt Poppy sedan dagis, men det är två saker han aldrig kunnat berätta för henne. Det ena är att han är vampyr. Den andra är vad han värkligen känner för henne. Han kan inte äns tillåta sig själv att älska Poppy även om det är det han gör. Det är strängt förbjudet.
 Men som vampyr har han en utväg när Poppy får diagnåsen Canser: att förvanla henne till vampyr. Det ända problemet är att det är olagligt och att straffet är döden...


Ja hoppas att jag beskrev hufsat bra. Och just ja, det ska ju komma en recention på Revolt. Vänta  bara lite till så kommer den snart.

Kram, kram på er alla mina läsare <3<3<3 :)

P.S komentara gärna, snälla <3 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar