tisdag 17 september 2013

Sömn

Just nu känns det som om sängen är min enda vän. Den är så mjuk och myssig och så välkomnande. Ååhh... Ska gå och lägga mig snart i min mjuka, varma, gossiga säng, med varmt och fluffigt täcke och en mjuk och sval kudde... jag ska bara sjunka ner bland lakana och låta alla problem försvinna...om det nu är möjligt. Suck.

Förlåt förresten för att jag inte bloggat på så länge. Jag har bara varit sjuk, haft mycket att göra, läxor, saker att ta ikapp (eftersom jag var sjuk) och så har jag bara varit så trött.
    Sömn är underskattat. Eller åtminstone från mitt håll. Jag underskattar det hela tiden. Saker som att skriva det här bloginlägget, eller titta några minuter till på One Tree Hill, eller öva några extra glosor, kommer alltid ivägen och sen försvinner alltid tiden iväg när jag gör mig klar för natten och plötsligt är det jätte sent och jag vet att jag redan borde ligga till sängs, men när jag väll kommer i säng, så är jag inte trött och ligget typ och läser i en halvtimme istället. Sen är klockan typ kvart över 11 och jag inser att om 6 och en halv timme så ska jag upp igen.
    Sen går 6 och en halv timme och jag vaknar av väckarklockan, kan knappt hålla ögonen öppna, är beredd att göra i princip vad som helst för bara 10 minuter till i sängen, och förbannar mig själv för att jag inte kom isäng i tid i går.
    Nästa kväll börjar allt om igen.
    Fan jag borde verkligen bli bättre.

Helt random nu bara för att jag kände för att berätta lite mer om mig själv för världen ska ni här få 5 fakta om mig - relaterat till...ja det jag skrivit och sömn typ.


  1. Jag läser ALLTID på kvällen när jag går och lägger mig (typ i sängen alltså). Om det inte är väldigt extrema fall, typ att jag sover redan innan jag lagt huvudet på kudden (vilket jag vet händer många men typ aldrig, aldrig, mig - utom extrema fall) eller om klockan är typ 12 och det är skoldag. Fast då läser jag i ochförsig ibland ändå tror jag...aja ni fattar
  2. Det tar väldigt lång tid för mig att göra mig klar för natten typ. Eller ni vet borsta tänderna och så. För mig tar det typ en halvtimme eller mer. Jag skyller på att det är för att jag har så mycket att göra (tvätta bort sminket, tvätta ansiktet, använda toner, smörja in ansiktet, borsta tänderna, borsta håret, gå på toa, göra lite annat random som faller mig in) men sanningen är nog att jag bara är långsam...tyvärr.
  3. Ibland när jag fått riktigt lite sömn, eller när jag är vaken sent på kvällen kommer jag i ett tillstånd som jag kallar övertrötthet. Det går egentligen ut på att jag typ är speedad, har roligt åt allt, är ganska jobbig, och skrattar. Jag skojar inte det mesta är kul då. Och så är jag allmänt weird. Ni ska veta att det är inte särskilt jobbigt att vara i det stadiet (utom möjligen för folk med mig, men tror de kan tycka det är underhållande också) Det jobbiga är stadiet liksom innan... (pssst: Här nedanför är det stadiet...)
  4. När jag inte fått tillräckligt med sömn...ja om det är riktigt illa så somnar jag på bussen eller under lektionerna. Man tror att somna på lektionerna bara är en myt - jag trodde det. Men tror ni fortfarande det så har ni inte provat att vara jag. Halvt igenom 8:an började alla de där endast 6 timmar per natt att komma i kapp mig, och plötsligt var det både svårt att hålla ögonen öppna under bussresan och franskalektionerna. Jaja, det har inte kommit i 9:an än. Men jag ska bli bättre på att sova.
  5. Jag lovar alltid att jag ska gå och lägga mig tidigare. Typ varje morgon. Men det brukar inte funka sådär särskilt bra... Jag har blivit bättre...men jag har också blivit sämre.
Kram
Kimberly

2 kommentarer:

  1. Hej! kom in på din blogg efterso jag sökte på pll vem är A typ haha , men iaf det var ett bra inlägg! jag är också sån som blir överyrött och blir totalt speedad haha, i feel ya!
    Kram

    SvaraRadera