lördag 7 september 2013

Lyssna på andra

Blir så förbannad på folk som vägrar att lyssna på andra. Visst, om man diskuterar, tro absolut på er egen åsikt, men sluta inte lyssna på vad andra har att säga för det. Allvarligt, i sådana fall är det ingen mening att diskutera i huvud taget.
    Men oavsett, en diskussion eller vad det än är så ska man alltid ta sig tid att lyssna och ta till sig vad andra har att säga.
    Blir så sur när jag diskuterar med folk och det är som om de knappt hör en. Det är som att diskutera med en väg, bara att vägen är arogant och skrikande också. Gud, det är så frustrerande!
    Shit tänk om folk ser mig som en sån nu... Då blir ju det här lite pinsamt... Men jag försöker faktiskt att alltid lyssna på folk när vi diskuterar. Eller snarare, jag lyssnar alltid, men jag försöker att ta till mig vad de säger också. Grejen är bara det att innan någon konkret liksom bevisar mig fel, så tror jag ganska starkt på min åsikt och vill inte direkt ge mig. Haha hatar att ha fel i diskussioner.

Sorry förresten att jag inte bloggat på så länge, har haft fullt upp typ hela den här veckan. Men får försöka bli bättre :)
    Idag firade jag, Lovisa, Ida och Anna, i alla fall Linn och Sylvia (de fyller båda år den här helgen) och det var skitkul och asnice. Kul att träffa Linn igen som jag inte sett på ett tag. Vi hade en "överrasknings picknick"(hur stavas 'picknick') lite lame kanske, men hade en asgrym tid.

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar