söndag 29 september 2013

Ledare??

Tja, det var ett tag sedan.
    Shit vad dålig jag har varit på att blogga den senaste veckan. Det har bara varit så mycket att göra så det har känts som om det inte funnits tid. Bieffekt från skolan. Eller så är jag bara lat. Men jag bloggar ju nu i alla fall (tummen upp för det).
   
Hela helgen nu (i princip) har jag varit på ett upptaktningsläger för nya ledare. Ni vet kanske att jag konfirmerade mig i somras? Nu ska jag bli ledare! Ja, eller åtminstone pröva på det och sen får vi se vart det leder. Lägret var i alla fall kul. Vi gjorde inte direkt jätte mycket, men det var kul att se folk från konfan igen och även några nya ansikten.
    Ärligt talat är jag lite nervös för hela ledargrejen. Jag är inte den som tar mest plats, det har jag aldrig varit. Inte ens i mina kompisgäng, även om jag tar betydligt större plats där än annars. På det kan vi ju lägga till att jag är ganska tillbaka dragen och blyg...Japp, säkert den perfekta ledaren. Nejmen jag tror att kanske finns det några sider av mig som passar bra in i ledarrollen också. Jag kan vara engagerad och heja på folk (ibland åtminstone...eller okej, inte jätte ofta kanske...). Jag kan vara ansvarstagande och trevlig...ååh...ja det var typ det. Den perfekta ledaren som sagt.
    Jaja får ta det som det kommer.

Och till alla er där ute som ska konfirmera er (eller inte) ni borde verkligen, verkligen pröva på. För det är inte alls som man tror att det ska bli (eller om ni tror att det kommer vara överraskande, skitkul, lärorikt och ett minne för livet så kommer ni kanske ganska nära). Nej men seriöst. Det är inte bara massa babbel om Gud. Det är en möjlighet att skaffa nya vänner, skratta massor, lära sig om livet, ha kul och få komma in i en väldigt välkommnande gemenskap.
    Å om inte annat så finns det ju en chans att ni får mig som ledare, eller hur. Är det inte värt det bara därför??

Haha ha det så bra hurrni så hoppas jag vi hörs snart
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar