onsdag 11 september 2013

Ja, det suger fortfarande att vara sjuk

Japp då har man spenderat den här dagen i sängen. Först när jag vaknade i morse så tänkte jag att, ja, jag kanske blivit mycket bättre under natten, just nu känns det ju inte så dåligt...Sen ställde jag mig upp för att gå på toa och man kan ju säga att den synen ändrades. 
    Asså så länge jag ligger ner känns det ändå okej. Jag snorar, svettas och mitt huvud är lite konstigt, men det känns ändå okej. Det är när man reser sig upp och börjar göra saker som man verkligen känner av hur sjuk man är. När man går känns det som om världen snurrar fast den inte gör det. Haha det låter jätte skumt men det är lite så det är. Och varje steg liksom ekar i huvudet som om steget fortplantar sig från foten upp till huvudet. Aja assvårt att förklara men skulle kunna göra det lite enklare genom att säga feber. Är hyfsat säker på att jag har det. Hade det i går kväll och som jag har känt mig idag så är jag ganska säker på att jag fortfarande har det. 
    Det positiva är i alla fall att jag mår lite bättre än igår (på kvällen alltså, för på morgonen mådde jag ju bra, och det kan jag ju inte direkt säga att jag gör nu). 
    Blir nog ingen skola imorgon heller. 
    Något bland det värsta med att vara sjuk - förutom att man mår så förbannat dåligt och missar allt det roliga - är att man hamnar efter. Först och främst i skolan. Det var inte som när man var liten, utan nu går de igenom nya saker varje lektion och man känner liksom att man inte har råd att vara borta, för då fattar man ingenting när man kommer tillbaka, och så blir man stressad över det o.s.v. Jobbigt. Sen är det den sociala biten, att alla vänner och det, de träffas utan dig och hinner snacka om allt möjligt som du själv missar och sedan inte har någon aning om :/
    Som sagt, jobbigt att vara sjuk.

Ska sova nu
God natt
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar