lördag 14 september 2013

Böcker blir film

Som ni vet så är jag en riktig bokälskare, och här är då några böcker som blir film 2014 som jag verkligen ser fram emot att se:

Divergent: Boken blev väldigt stor när den kom, och den var definitivt en spännande och bra bok, även om jag fortfarande är lite tveksam över slutet. När jag fick höra att boken skulle bli film blev jag väldigt överraskad. Jag vet egentligen inte varför, Divergent är nog en bok som skulle göra sig väldigt bra som film. Efter att sedan ha sett trailern är jag nästan säker på att Divergent kommer att bli bra film också. Trailern är genomtänkt, rak och väldigt beskrivande på ett bra sätt. Den är inte för rörig utan man förstår liksom (haha eller åtminstone jag som faktiskt läst boken, men jag kan tänka mig att man förstår) samtidigt som den är väldigt spännande.
    Ska jag vara ärlig så var jag från början väldigt tveksam om Shailene Woodley verkligen skulle göra en bra Tris, men nu när jag har sett trailern så är jag inte alls osäker längre. Jag tycker istället hon passar väldigt bra som rollen. Ser definitivt fram emot att se den här på vita duken.


Vampire Academy: Jag älskar hela den här serien och var astaggad så fort jag hörde att den skulle bli film. Som jag hade längrat efter det...men nu när trailern väl kommer upp tycker jag att det hela är en stor besvikelse. Jag har hört att trailern inger lite 'Mean Girl' känsla vilket jag kan hålla med om, och vilket inte är så konstigt eftersom regissören har resiserat just Mean Girl. Visst, man skulle kunna lägga in lite komedi i den här filmen, det skulle kunna funka, men inte Mean Girl. Den här filmen ska vara spännande, fartfylld, blodig, men liksom ha stil. Det ska vara liksom kämpaglöd på liv eller död. Vilket jag inte tycker trailer ger intryck av särskilt bra. Och på samma gång är det en kärlekshistoria, främst mellan Rose och Dimitri, och Dimitri fick man knappt en skymt av i Trailern. 
    Antlingen är trailern bara dåligt gjord eller så är hoppet ganska mycket ute för den här filmen. För trailern ger inte alls rätt intryck (tro mig, jag har läst om alla böckerna typ tre gånger. Jag vet vad jag snackar om haha)
    Men det jag störde mig på mest var faktiskt hur Lucy Fry spelar rollen som Lissa. I boken framställs Lissa som den lite tillbakadragna tjejen som inte skulle säga ett ont ord om någon, men som samtidigt har en inre styrka och elegans över sig. Hon är en ödmjuk ledare. Men är det vad vi får se i trailern? Nej. Dock är jag väldigt nöjd med Zoey Deutch, jag tycker hon verkar fixa rollen som kaxiga Rose bra


The Book Thief: Jag visste faktiskt inte att den här skulle bli film förens alldeles nyligen. Jag har inte läst den här boken. Jag har köpt den och den står i min bokhylla, men jag har liksom bara aldrig haft tid. Emellertid så har jag hört väldigt bra saker om den så jag är liksom sugen på att läsa den, det har bara liksom aldrig blivit av. Efter att nu ha sett trailern i alla fall, så är jag mycket mer sugen på att läsa den och jag tror att det kan bli en riktigt bra film av det hela också


Så nu vet ni vad jag tycker. Hur e det med er, ser ni emot premiären av de här filmerna i början av nästa år?

Kram
Kimberly



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar