lördag 14 september 2013

Spelar det roll?

Jag vill göra en skillnad. Jag vill att det jag skriver når ut. Att någon läser och att de bryr sig. Att det jag gör och delar med mig av faktiskt spelar roll. Jag vet inte om det gör det men jag hoppas verkligen det.
    Vet inte, var väll bara det jag tänkte säga. Jag är en författare och jag vill som de flesta författare - i likhet med de flesta konstnärer och kanske egentligen alla människor - nå ut med det jag gör, med det jag skriver. Och jag vill att för bara någon där ute, en endaste person, så spelar det jag gör roll. Det betyder något. Mina ord är värda något.  Det är allt jag hoppas på.
    Jäkligt sorgligt nu om det inte är någon det spelar roll för. Aja, kanske får jag aldrig veta.
    Det var som Sarah Dessen (tror åtminstone det var hon) sa (eller skrev) att det finns allt för många frågor i livet för att vi ska hinna få svar på dem alla. Ibland...får vi kanske nöja oss med att vi helt enkelt inte kan veta allt.

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar