måndag 15 juli 2013

Skrivandet och Grönan.

Tja. Hur mår alla? Jag? Jag mår väl okej.
    Idag har jag arbetat på Drabbad, min historia/bok/vad-man-nu-ska-kalla-det. (för alla som inte visste det så älskar jag att skriva och håller just nu på med en form av  historia/bok/vad-man-nu-ska-kalla-det. Då hänger alla med? Bra) och det går väl okej. Jag tycks alltid återkomma till samma frågetecken och samma pusselbitar som inte riktigt passar, och som jag inte vet hur jag ska få in. Ibland är saker och ting bara komplicerade.
    Men det bäst med att jobba med Drabbad är när jag skrivit ett nytt stycke, och så läser jag igenom det och är bara riktigt nöjd med vad jag skrivit. Jag är liksom stolt över mig själv för allt passar bara. Orden liksom glider in i varandra och skapar helt underbara bilder (även om bilderna ibland är hemska...) och allt känns bara perfekt... Och det är jag som har skrivit det. Det är mina ord. Det känns bra. Det är roligt att skapa de där bilderna. Dock, så är jag i princip klar, så jag har liksom skrivit allt. Nu rättar jag bara mig själv, så då får jag inte de där halvmagiska stunderna. Jag får helt enkelt nöja mig med det näst bästa. Att återuppleva de halvmagiska stunderna när jag läser igenom styckerna som kändes sådär bra. Det är nästan lika bra som att skapa dem. Nästan. Det är roligare att skapa dem, men det är också kul att titta tillbaka på något bra man gjort och kunna känna sig nöjd vid tanken att man själv har skapat det. Att det är mina ord.

Aja allesammans, måste gå och lägga mig nu för ska upp tidigt (tidigt som i 7) i morgon. Ska till grönan med mina kusiner. Där finns bara ett problem. Jag åker egentligen inte bergochdalbanor. Okej, ska jag vara ärlig så har jag aldrig åkt någon men...det känns inte riktigt som något jag skulle gilla. (Översättning: Jag är rädd för att åka - men det ska vi inte prata om för jag låter som en riktig mes då.)

Aja, god natt alla och ha det super
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar