tisdag 9 juli 2013

Music, people, MUSIC

Hej på er alla ensama själar (mig inräknat) som sitter på datorn såhär på kvällskvisten (eller vilken tid på dyngnet det nu råkar vara när ni läser det här)

Musik är ganska fantastisk. Vad den kan göra med oss, hur den kan förändra oss. Förändra vårat humör, vår inställning, våran insikt, vår syn på saker och ting.
    Mest är musik kanske ett sälskap som kan vara med dig när du är ensam. Göra dig glad eller sorgsen beroende på var du behöver. Samtidigt kan musik skapa en sådan gemenskap mellan människor. Förlorade i musikens rytmn kan vi nästan alla bli en. Dessutom kan man få kontakt genom musiken (på olika sätt)
    Jag vet inte om det bara är jag, men ibland känns det som om musiken väcker något till liv innom en, något fult av liv som spludrar och får dig också att spludra. Det är en speciell känsla. Och det bästa är nästan att dela den känslan med andra, det skapar en sådan gemensap (som jag skrev ovan) och man liksom bara gets lost in the music. Underbart.

Så om ni verkligen är ensama själar som sitter där hemma, så sätt på lite kick-as-musik och SLÄPP LOS och sen lovar jag dig att du kommer vara mycket gladare och må lite bättre. Get lost in the music foks!

Här är lite tips på musik som kanske får er i lite Dance mood :
    - A little party never killed nobody (all we got) - Fergie, Q-tip, GoonRock
    - Wake me up - Avicii
    - Can't Hold Us - Macklemor & Ryan Lewis
    -( Runaway - Bruno Mars)
   
Ibland reflekterar jag över hur töntig jag kan vara
(Okej det där var random.) Ibland kommer mina tankar och överraskar mig själv. Om tankar nu kan göra det. De kommer liksom från ingen stans som....okej jag hittade ingen bra metafor, men ni förstår säkert.

Ha det så bra nu, och sätt på lite musik.
Kram
Kimberly


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar