tisdag 30 juli 2013

Äkta kärlek?

Har ni någonsin figurerat över äkta kärlek?
    Jag antar att de flesta har gjort det någon gång i livet. Jag har ju bara levt femton år, och har inte hunnit uppleva någonting som ens liknar äkta kärlek. Men jag vill tro på att det finns ändå. Kanske vill vi alla tro på det, för ärligt, finns det något som verkar bättre? Villkorslös kärlek, glödande romans och löftet om att ni två älskar varandra mer än allt annat.
    Visst låter det vackert? Det känns som något man ser i filmer eller läser om i böcker. Inter riktigt som något man ser på Sveriges gråa gator.
    Men jag vill tro på kärleken vi ser i biosalongerna och kärleken vi läser om hopkrypta i soffan. Den borde finnas, eller hur? Någon stans där ute borde den gå att hitta. För det måste finnas någon sanning i alla de där historierna. Ingen rök utan eld, eller hur? De måste ju liksom vara baserade på något eller hur?
    Men sedan återvänder jag lite till verkligheten och ser mig omkring. Hur ofta ser man folk som verkar lika kära som filmerna?  Inte ofta. Inte jag i alla fall.
    Och kanske beror mina tvivel, eller min optimist på att jag faktiskt bara är 15. Kanske beror den på att jag aldrig upplevt riktigt kärlek. Att jag inte vet hur det känns.
    Men kanske spelar det ingen roll hur gammal jag är. Jag vill ändå hoppas. Och förhoppningsvis kommer jag fortsätta göra det tills jag hittar äkta kärlek.
    För det kommer, det tror jag på.

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar