fredag 5 juli 2013

Le (för guds skull LE)

Hej!

Jag tänkte på det i går, hur ofta ler egentligen människor?
    Haha okej, om de är glada eller något, så ler de ju, men människor du möter, ser, pratar med varje dag, hur ofta ser du dem le?
    Okej, här skiljer sig säkert svaren en del, vissa har kanske fler människor omkring en som ler än andra, men vad jag vill komma till är vel helt enkelt att jag tycker att vi ska le mer.
   
    Har ni hört uttrycket att ett leende sprider sig? Det stämmer inte alltid - det kan jag medge - men ibland gör det, det.
    Visst har ni mött människor någon gång, helt okända människor som ni mött kanske påväg till bussen, som har lett mot er? Bara gett er ett leende och ett enkelt hej? Märker ni också då att man blir lite gladare av det där leendet? Märker ni också att man själv ibland ler tillbaka och att det för några sekunder skapas någon form av kontakt mellan er och den här helt okända, men ganska trevliga, människan?
    Leenden är byggt av glädje och skapar glädje. Dessutom ser man bättre ut om man ler.
     Men visst skulle det kännas lite fånigt att gå runt och le utan anledning? Här kommer nästa sak i mitt - förhoppningsvis - smarta argument.
    Det finns alltid en anledning att le. Okej, inte alltid, men för det mesta.
    Tänk på det, vad är din anledning att le just nu?
    Okej, jag kan ta några av mina anledningar:
   
    - Jag lyssnar på en bra låt
    - Jag skriver ett  - (åter igen,) förhoppningsvis - bra bloginlägg.
    - Det är SOMMARLOV!
    - I samma hus som jag är i just nu har jag min familj, min hund och två katter (även om katterna kan ske inte är inne i huset nu. Haha) som jag älskar <3

    Japp, det var några exempel. Tänk nu på era egna anledningar, och sprid leenden vidare, så blir världen en lite trevligare plats.

    Ha det bra och massor av stora LEENDEN till er :D

    Kram Kimberly

 

2 kommentarer: