tisdag 20 augusti 2013

Inte bara du som påverkar

Tja alla. Just nu sitter jag i skolan och väntar på att spanska klassen ska sluta.
    Jag har egentligen sovmorgon, men kom till skolan tidigt i alla fall, vilket kanske inte var det bästa valet eftersom typ ingen annan jag kände kom på sovmorgonen. Resten kan ni nog räkna ut själv med tanke på att jag sitter här och bloggar. Jag är helt enkelt ensam.
    Men i alla fall. Det var något jag verkligen hade tänkt på, som jag hade tänkt blogga om, men nu har jag glömt bort det. Typiskt.
    I alla fall, har ni tänkt på hur många människor som påverkar era liv? Man säger ju att man liksom har makten att bestämma över sitt eget liv, men det stämmer inte riktigt. Du kan bestämma över dina egna handlingar och dina egna val, men inte över ditt liv, för det är så många fler som är med och bestämmer. Dina föräldrar och vänner påverkar, dina lärare (jag utgår från mig själv som fortfarande går i skolan), till och med folk du möter på gatan, din omgivning och så mycket mer. I och för sig kan du kanske ibland välja vilken omgivning du ska leva i men inte alltid. Ditt liv är ditt, och till viss del bestämmer du över det, men det är inte bara du som har makten. Tänk på alla andra som fattar beslut som påverkar dig och ditt liv. Det är många.

Det är nog allt och nu slutar spanska-klassen
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar