torsdag 15 augusti 2013

Förändringar...

Min tumnagel gick av idag. Alltså verkligen gick av. Den sticker knappt upp ovanför tummen nu. Och förut stack den upp typ mellan 1 och 1,5 cm över tummen, så för mig var det en stor förlust.
    Okej jag ska sluta fåna mig. Men grejen är den att nu när min tumnagel är kort så är det mycket svårare att skriva på telefonen - hur knäppt det än kan låta. Jag antar att det är för att jag är ovan, för att jag har lärt mig skriva med en lång nagel i vägen.
    Jag vet att allt det här låter grymt fånigt och mobbat, men vad jag vill komma till är att alltid när det sker en förändring, så är det lite svårt i början eftersom vi är ovana. (inte för att min tumnagel var någon stor förändring, men ni fattar.) Och livet förändras ständigt. Världen förändras ständigt. Vi förändras ständigt. Vilket gör att vi alla då och då är lite ur balans. Är lite osäkra.
    Och det är okej.
    Jag gillar inte att känna mig osäker, inte direkt. Jag tror inte någon av oss egentligen gör det. Förresten så behöver jag nog rätta mig. Jag gillar inte att känna mig osäker ensam. Är vi fler är det inte alls lika jobbigt. I och för sig blir man kanske inte osäker om man är i en grupp? En trygg grupp alltså...
    Aja, whatever. Vi människor är ett flockdjur, tryggheten som andra människor ger är viktigt för oss. För mig är den speciellt viktig. Jag gillar inte att göra saker ensam (okej vissa saker är det inget fel på att göra ensam men, okej) för jag tycker det alltid blir mycket roligare om man är fler, och dessutom så känner jag mig osäker blir jag som sagt tryggare om jag inte är ensam.
    Vad min poäng med det hela är...är jag inte helt säker på. Jag känner att mitt bloggande har varit lite ringrostigt på senaste tiden. Jag kommer ingen vart, vet inte vad jag ska skriva om...Aja, jag fick ur mig lite smarta saker i det här inläget i alla fall, så det känns ju skönt.
    En positiv sak (även om det finns få) med att min tumnagel nu är kort, är att det är mycket lättare att skrolla (på skärmen) på telefonen nu :D Tummen upp (med kort nagel) för det!
    Fast jag föredrar fortfarande långa naglar, det är sjukt mycket snyggare. Inget illa ment till mer med korta naglar, alla väljer ju vad de trivs med. Och ni kan ju åtminstone skrolla mycket enklare på telefonen :)

Nu ska jag sova.
Kram
Kimberly


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar