måndag 19 augusti 2013

Skolstarten och nål i ögat

Sååå....första skoldagen.
    Den var väll okej. Både bättre och sämre än förväntat. Allt var så sjukt...normalt. Som om en hel sommar inte alls gått. Enda skillnaden var egentligen att vi var i "nya" klasser och formateringar (för er som inte vet det så är det så att på skolan jag går på så "mixar" man klasserna varje år - eller varje år från och med 5:an - vi är bara två parallell klasser så det blir inga svindlande förändringar direkt. Men det gör att vi liksom hamnar med lite nya människor varje år, vilket är både bra och dåligt. Lärarna tar alltså alla elever. Lägger de i en stor hög - bildligt sett - och delar in oss i nya klasser.)
    I alla fall kan man ju säga att dagen inte började så bra eftersom bland det första jag gjorde var att sticka en nål i ögat på mig själv. Det var hemskt, men jag kommer åtminstone minnas den här dagen i alla fall.
    För alla er som just nu sitter och tycker jag är helt vrickad - för helt ärligt hur sjutton lyckas man få en nål i ögat? Jag har svaret.
    När jag sminkade mig i morse hade jag ganska bråttom. Det var ungefär 10min kvar innan jag skulle bli tvungen att gå till bussen och mascaran bara klumpade sig. Så jag tog upp mammas nål och började dela på ögonfransarna (jag har gjort det säkert tusen gånger förr), men jag tror att det var p.g.a - eller skyller åtminstone på - att jag hade så bråttom. I alla fall var jag inte allt för noga och vips så stack jag mig själv i ögat, skrek rätt ut och kladdade mascara i hela ansiktet. De närmaste 10 minuterna tvättade jag bort mascaran, fick panik vid övervägandet att jag kanske skulle bli blind och bröt ihopp. Min kära syster sprang och ringde mamma - som tro det eller ej - hade gjort samma misstag en gång i tiden. Hon kunde inte svara på om jag just förstört min syn, men trodde inte det eftersom hennes fortfarande funkade finfint. Sen sminkade jag om mig (jäkligt svårt när det ena ögat bara fortsatte att rinna och typ inte gick att hålla öppet i mer än 5 sekunder kan jag säga). Efter det tog jag - på mammas uppmaning - på mig solglasögon och bad att mitt öga skulle sluta rinna och sluta vara rött när jag kom fram till skolan. Och sen tog jag bussen (efter att ha gått i en kvart dit med min syrra. Dessutom fått skynda mig eftersom incidenten med ögat hade gjort oss lite sena)
    Det var nog det mest spännande jag kan berätta från idag. Ögat är bra nu förresten, för er som undrar. Jag ser fortfarande lite suddigt på långt håll, men jag tror att det kommer försvinna. Hittills har det bara blivit bättre så...
 
Ja det var nog allt. Den här skolstarten kändes inte så speciell. Vi har dock fått en del nya lärare, men allt känns bara så struligt alltihop...och halvklassindelnigarna kan gå och slänga sig i väggen (inget illa menat mot någon).

Aja, ha det bra
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar